Het 'normale' leven in Suriname - Reisverslag uit Sectie Oost, Suriname van irissiebum - WaarBenJij.nu Het 'normale' leven in Suriname - Reisverslag uit Sectie Oost, Suriname van irissiebum - WaarBenJij.nu

Het 'normale' leven in Suriname

Door: Iris Siebum

25 Mei 2017 | Suriname, Sectie Oost

Afgelopen week heeft voornamelijk in het teken van school en salsa dansen gestaan. Overdag zijn we veel bezig geweest met school en 's avonds dansten we onze energie eruit. Vanavond gaan we afdansen en dan hebben we onze basiscursus van salsadansen afgerond.

Afgelopen weekend heb ik Jordy en Tessa mogen verwelkomen in Suriname. Ze werden meteen ondergedompeld in de Surinaamse cultuur door een kookworkshop. Met alle acht meiden van het huis en Jordy en Tess hebben we maar liefst 5 uur(!) in de keuken gestaan om verschillende Surinaamse gerechten te maken. Nadat alle voorbereidingen waren gepleegd, konden we eindelijk onze verrukkelijke saoto soep, gemarineerde kip, bami, nasi, loempia's, bakabana (gebakken banaan), sambal en pindasaus opeten. Althans, dat was de bedoeling.
Nadat we de tafel uitgebreid hadden opgediend en we wilden beginnen met eten, begon het echt keihard te regenen. Met een sprintje hebben we alle spullen opgepakt en hebben we staand aan het kookeiland alsnog genoten van het eten.

De volgende dag heb ik voor de tweede keer de quad tour gedaan. Dit keer met het gezelschap van Jordy, Tessa en Marloes. We mochten gelukkig twee keer genieten van de enorme regen want de waterplassen waren enorm diep en super gaaf. We waren van top tot teen nat en waren helemaal vies. De ontzettende zonnige en avontuurlijke dag was echt fantastisch!

Ondertussen zijn we aan het nagenieten van de afgelopen dagen en alweer druk bezig voor school. Het einde komt al bijna in zicht waardoor we nog even hard aan de bak moeten. Daarnaast genieten we absoluut nog van het prachtige land, want wat is Suriname een fantastisch land.